Mnogi se stručnjaci slažu da je osjetilo mirisa najsnažnije od svih pet osjetila. Dovoljna je samo sekunda da mirisi u nama pobude uspomene i sjećanja. Mnoge od nas miris lavande vratit će u ljeto, na primorje, a intenzivan miris zrelog grožđa otkrit će nam punoću okusa kasnog ljeta ili rane jeseni. Ovako ugodne mirise mnogi žele imati nadohvat ruke, a možda je najjednostavnije uvijek ih imati uz sebe u obliku prirodnih, ručno rađenih sapuna kakvi se proizvode u pogonima obiteljske tvrtke Kim Natura. Ove mirisne kutije pune uspomena 100 posto su prirodne, a svaka od njih priča svoju priču o lavandi, limunu, maslini ili ruži. Svi proizvodi izrađuju se ručno – od miješanja sastojaka, izlijevanja u silikonske kalupe do pakiranja u ambalažu koju također sami osmišljavaju i izrađuju. Voditeljica proizvodnje Nevenka Novosel otkriva nam da je za izradu jednog sapuna potrebno oko sat vremena. "Sam proces počinje zagrijavanjem glicerina u kotlu. U otopljeni glicerin dodajemo eterična ulja i prehrambene boje - to je sve što im dodajemo, a potpuno su prirodni. Nakon toga ih ulijemo u kalupe, gdje odstoje oko 45 minuta i šaljemo dalje na dotjerivanje, dehidraciju i pakiranje. Tada su spremni za isporuku", otkriva Nevenka Novosel koja sa svojih 11 kolegice, stvara priču o prirodnoj kozmetici samoborskog kraja. Samo dnevna proizvodnja ručno rađenih sapuna doseže i do 2500 komada. U svom proizvodnom asortimanu nalaze se i kreme, mirisne soli, eterična ulja i drugi proizvodi. Kozmetika Kim Natura osnovana je 2012. godine, na inicijativu oca Krune i kćeri Mie Korade, koji su željeli tržištu ponuditi poseban proizvod. "Počelo je sasvim slučajno: u početku smo radili samo Mia i ja, 'iz garaže', kako se ono kaže. Iskoristio sam svoje znanje iz trgovine i prodaje, te smo svoje proizvode prvo ponudili duž Jadranske obale, i to samo korak po korak. Ono o čemu smo vodili računa i uvijek ćemo voditi računa je kvaliteta proizvoda, koristimo kvalitetne baze. Upravo se ustrajnost na kvaliteti pokazala jako dobrom, a tržište je to prepoznalo to“, rekao je Kruno Korade, koji u Kim Natura obnaša direktorsku i savjetodavnu funkciju.
Čak i Francuzi žele našu lavandu!
Njihov nastup na ovogodišnjem međunarodnom sajmu Bisou u Nici pokazuje da je riječ o proizvodima koji mogu konkurirati vrhunskim svjetskim brendovima. A nije mala stvar ni za Francuze, čija je lavanda međunarodni brend, ponuditi proizvod na bazi lavande, i to iz Hrvatske.

"Dosta je teško izaći na ova tržišta, pogotovo jer dolazimo iz male zemlje kao što je Hrvatska. A velike zemlje poput Italije ili Francuske nas ionako gledaju s prezirom. Čak smo se malo i bojali da će nas ignorirati na sajmu u Nici. Došli smo u svjetski centar lavande, i napravili smo jako dobar posao s našim proizvodima od lavande. Zanimljivo je da su Francuzi nakon naše prezentacije, koju smo odlično pripremili, jako dobro reagirali na naše proizvode. Rezultat je 35 zainteresiranih kupaca. iz Francuske koji žele raditi s nama“, kaže Kruno koji planira izlazak na još jedno vrlo zanimljivo tržište, Španjolsku. Naime, u rujnu ove godine svoje prirodne proizvode ponudit će na sajmu Intergift u Madridu, jednom od vodećih sajmova poklona i suvenira. Važno je napomenuti da su njihovu kvalitetu već prepoznali kupci na Dalekom istoku, točnije u Južnoj Koreji, posebno kada su u pitanju kreme za lice.
Piše Ilijana Grigić
privredni.hr